Voeding

Zelfs op korte termijn kun je door je voeding aan te passen reeds spectaculaire veranderingen teweegbrengen in je cholesterolspiegel en overige risicofactoren voor aderverkalking aanpakken.

Het paleolithisch dieet, toegepast gedurende tien dagen, resulteert in een fikse daling van de bloeddruk, het bloedsuikergehalte, de insulineproductie, de cholesterol en de triglyceriden.

Volg het paleolithisch dieet gedurende tien dagen en schakel daarna over op het mediterrane dieet, met veel groenten en fruit, gezonde vetten (olijfolie), noten en zaden.

Hoge dosissen vitamine C verminderen het risico op hart- en vaataandoeningen. Onderzoek toont aan dat het risico op hartziekten evenredig afneemt met de hoeveelheid vitamine C die men inneemt. Recent onderzoek bevestigt dat hoge dosissen vitamine C uit voeding beschermen tegen hersenbloedingen. Het eten van veel citrusvruchten is dus niet alleen belangrijk om het immuunsysteem sterker te maken, het is ook goed voor hart en bloedvaten.

Een optimale dosis vitamine C houdt de bloedvaten gezond omdat het ervoor zorgt dat de bekleding van de binnenkant van de bloedvaten intact blijft. Dat voorkomt stolling van het bloed in de bloedvaten zelf, zodat de bloedvaten goed open blijven. Als de bekleding van de bloedvaten slecht functioneert (endotheliale dysfunctie) zal het bloed sneller stollen, kunnen eiwitten uit de bloedvaten lekken en kunnen de bloedvaten samentrekken.

2017-11-20T14:35:52+00:00

Leave A Comment